dinsdag 24 mei 2022

AFSCHEID

 De dag begon al vroeg. Eerst het gewone riedeltje plassen en poepen in de goot, precies 120 gram afgewogen eten in mijn bak, snel opslobberen en een grote boer als toegift.

Een wandelingetje door de wijk aan aan de voeten van het vrouwtje liggen tijdens de koffie.

Foto: samen met rode kater Ozzy op de stoep.

Foto; samen met Jomme in de keuken.
Jomme kijkt me niet aan.

Toen werd mijn mand uitgesopt, twee zakken voer achterin de auto gezet en werd ik een beetje zenuwachtig. Stel dat ik niet mee zou mogen!!!

Neem maar even afscheid van Ozzy en Jomme werd me gezegd. Dus dat heb ik maar gedaan.

Toen mocht ik mee de auto in. Over de 200 km hebben we twee en een half uur gedaan. Maar als verassing stond de reu van het vrouwtje ons op te wachten en hebben we lekker gelunched aan de Amstel. Ik kreeg een lekker konijnenoortje.

Na de lunch gingen we naar een gebouw dat naar honden en koekjes rook.

Ik werd er helemaal een beetje wild van. Ik zag mijn zusje en broertje en nog een hoop andere hondjes. Nou dit ging een super dag worden....lekker keten en dan moe de auto weer naar huis!

Foto; Zenna ligt achter het bedanktegeltje dat je krijgt als de hond
naar school gaat. Haar naam Zenna, jaartal en haar ras staat
erop.

Nadat we kennis hadden gemaakt met jongehondentrainers en de koffie met krentenbollen op waren gingen we een wei in. Ze vinden me wel schattig omdat ik zo klein ben. Ik kreeg een laatste knuffel van vrouwtje en Chris en toen mochten we vrij.

Ik heb lekker gespeeld met alle nieuwe honden. Wel raar was dat. Eentje had een speeltje in zijn bek net als Jomme af en toe. Ik stormde erop af aannemende dat ie em dan snel laat vallen (net als Jomme) ....maar deze deed dat mooi niet. Ik had geen kans. Ook speelde andere honden net zo chaotisch als ik en werd ik zelfs een paar keer beschermd door de trainers.

Toen ik uitgespeeld was was mijn vrouwtje er niet meer. Weet niet waar ze gebleven is. Ik mag nu hokken met een andere hond maar welke dat is weet ik alleen.....

Ik hoop dat het hier net zo leuk is als in Vlissingen. Aan aandacht en knuffels zal het niet liggen en ik beloof dat ik mijn best ga doen!

Waar vrouwtje is weet ik niet. Ik geloof dat ze 3 1/2 uur in de file heeft gestaan en nu het huis aan het stofzuigen is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

HOME SWEET HOME

Foto:  Jomme, Zenna en Ozzy bij de voordeur  kijkend naar buiten. Af en toe lopen alle beesten mee op de wandeling. Het is alweer een aantal...